Oct 13, 2008

* * * * Little thought over your existence * * * Mała refleksja nad własną egzystencją


D. Harald Alke "Energy balancing training" - "Trening energetyczny"

"Fill in the glimpse of time

Perform with no expectations
Enjoy each expercience

Delight in existence and love the life

Be happy and then all will be all right!"

"Wypełniaj chwilę
Działaj bez oczekiwań
Ciesz się z każdego doświadczenia
Rozkoszuj się bytem i kochaj życie
Bądź szczęśliwy, a wszystko będzie dobrze!"

* * * * * * * * * * * *


Nieraz sama świadomość nie posiadania konkretnych oczekiwań wobec innych osób pomaga lżej podchodzić do życia, do konkretnych sytuacji. Im bardziej oduczam się mieć oczekiwania wobec innych, tym łatwiej mi się żyje. Im więcej się po innnych spodziewam, tym bardziej ich obciążam moimi oczekiwaniami. A przecież ani oni ani ja nie jesteśmy na ziemi po to, by spełniać czyjekolwiek oczekiwania. Pomijam tych, którzy chcą to robić. Bo wtedy jest OK. Ale w innych sytuacjach warto mieć świadomość, że każdy z nas ma wolna wolę i każdy podejmuje decyzję za samego siebie (zbierając później owoce swoich wyborów).

A cieszenie się z każdego doświadczenia?
No cóż, nie zawsze tak jest. Różne mamy bowiem doświadczenia. Ale myślę, że warto w sobie wykształcić gotowość do nauki, do czerpania na przyszłość z tego czego doświadczamy?
Postawa zamknięta i zakładanie wszelkich możliwych rozwiązań mogą ułatwić sprawę (ja tak zwykłam czynić). Jednak życie potrafi zaskoczyć i wtedy poprzez postawę otwartą, można efektywniej skorzystać z lekcji, którą daje los...
W sytuacjach mało przyjemnych bardzo mi pomaga, kiedy zdaję sobie sprawę, że "każda porażka jest zalążkiem mojego przyszłego sukcesu". Że to właśnie jest ten moment, kiedy odbijam się od dna i teraz już może być tylko lepiej. Mało tego - w przyszłości będę unikać tego typu sytuacji więc będzie większa szansa na sukces!
A jak mi ciągle nie najlepiej to się pocieszam, ze nastroje są cykliczne i trwają najdłużej 2,5 dnia.

A w byciu szczęśliwym bardzo pomogło mi podczas kursu liderów wypisanie sobie 20 czynności, które sprawiają mi radość i później takie się organizowanie, by je wykonywać mniej lub bardziej regularnie. Największym zaskoczeniem było, że nagle czas się na te wszystkie przyjemności znalazł!


5 comments:

Zbig*5x8 said...

Super, podziwiam(-:

Zbig*5x8 said...

Warto postanowić: chcę być szczęśliwy!

Alicja Poznańska said...

Gratuluję dobrej organizacji czasu! :)

Unknown said...

Rozwój to zmiana i odpowiedzialne podejście do życia.

Magdalena Samolik said...

Kasiu bardzo pięknie piszesz:) dziękuję za Twoje wpisy - przypominają mi, że życie jest tylko jedno i KAŻDA chwila jest w nim ważna!